Технологічна еволюція у виготовленні пакетів


Який шлях в поліпшенні і екологічності пройшли виробники з появи поліетиленових пакетів?

       Історія сучасного поліетиленового або навіть біорозкладаного пакету розпочинається саме з його паперового прабатька. Винайшов його Уільям Гудейл в середині 19 століття і почав масово робити за допомогою спеціального устаткування. Відмітимо, що альтернативи на той момент не було і паперові пакети істотно спрощували упаковку і транспортування продуктів.

       У 1870 році Лютер Кроуэлл удосконалює паперову упаковку плоским дном - покупці в захваті від цього рішення. Трохи пізніше на них з'явилися логотипи магазинів, а через деякий час вони обзавелися ручками.

       Відмітимо, що зараз паперові пакети теж в ходу, проте у них є серйозніший конкурент.

       Поліетиленові пакети - найбільш практична і універсальна упаковка, що підходить під будь-які потреби: від харчових продуктів до будівельних матеріалів. Використання подібних кульків вирішило безліч проблем, проте людство досі не знайшло ефективного способу їх утилізації.

Коли з'явилися поліетиленові пакети? Із цього приводу є декілька теорій:

  • Одні вважають, що їх історія розпочинається з 1899 року і причетний до цього Ганс Фох Пехманн. У той час він жив в Німеччині.
  • Деякі дослідники упевнені, що створення згаданих кульків належить хімікові з Росії Густавсону.

Нехай історики сперечаються між собою із цього приводу, а поліетиленові пакети офіційно використовувалися в Америці вже в 1957 році. Винайшли їх Марк Шаван і Альфред Філдінг. Відкриття сталося в гаражі вчених. Вони не поспішали патентувати свій винахід і почали продавати його власникам продуктових магазинів.

       З часом поліетиленові пакети рознеслися по усій Європі. Наприклад, в 1962 році «майками» з логотипом користувалися всюди.

       Популярність кульків виявилися настільки високою, що вже в 1973 їх кількість налічувала більше 11 млн одиниць. Через дев'ять років пакети з ручкою виготовляються у величезних кількостях - близько 5 трлн. щорічно.

У цьому немає нічого дивовижного, адже ті ж пакети майка запропонують наступні переваги:

  • за рахунок герметичності вміст залишається гігієнічним;
  • можливість подовжувати термін придатності продуктів харчування;
  • універсальний у використанні у багатьох сферах: медицина, промисловість, будівництво і так далі;
  • міцні і довговічні, а значить підходять для багаторазового використання.

Пакет майка з нанесенням друку

Пакети майка з друком логотипа


Пластик виявився досить затребуваним матеріалом, адже з нього можна було виготовляти різні види пакетів:

  • за формою: «майка», «банан» і інші;
  • розмірам, залежно від потреб;
  • візуальним особливостям: з логотипом, прозорі і кольорові.

Коли з'явилися поліетиленові пакети в СРСР? Тотальний дефіцит торкнувся і цієї продукції. По-перше, поліетиленовий бум стався приблизно на 50 років пізніше, ніж у всьому світі. По-друге, дістати подібні кульки було досить складно, тому пакети вважалися культовими: їх стирали, привозили з-за кордону в якості подарунків, їх продавали по переходах і ціна була досить високою - близько 15 рублів за красиві екземпляри.

       У 2000 році громадськість була схвильована загрозливою екологічною катастрофою і кількістю використовуваних поліетиленових пакетів і пластикової продукції в цілому. Вже в 2004 році з'явився перший біорозкладний пакет у Великобританії.


З чого виготовляли перші пакети?

       Якщо говорити про поліетиленову продукцію, то ця перевага належить нафтопродуктам. Температурна обробки дає можливість утворювати м'які і тверді продукти розщеплювання. Використовуються вони для самих різних цілей: покриття труб, виготовлення баків, ізоляція кабелів, матеріали для упаковки.

       Давня технологія виготовлення пакетів мала на увазі тільки прозорі кульки і про широку різноманітність говорити не доводилося. Тільки через десяток років вони сталі робиться кольоровими, а на деяких вже красувалися логотипи. Усе це послужило розвитком пластикової революції, адже технологія постійно удосконалювалася, як і використані матеріали.


Фото поліетилена в гранулах

Поліетилен плівковий в гранулах


Обладнання для виготовлення пакетів мають на увазі використання наступних видів поліетилену:

1. Низького тиску високої щільності - HDPE.

Вважається найбільш затребуваним, оскільки відрізняється міцністю, несприйнятністю до сонячних променів, води, температурного впливу. Використовують його всюди: від упаковки для харчових продуктів, до виготовлення сміттєвих мішків.

2. Високого тиску низькій щільності - LDPE.

З нього найчастіше робиться упаковка для харчової і господарської індустрії. Відрізняється низькою температурою плавлення, що підходить для термосваривания. Найчастіше упаковка з нього прозора.

3. Лінійний поліетилен високого тиску - LLDPE.

Більшість кульків для покупок, сміттєві мішки - це тонший поліетилен, який запропонує доступнішу ціну. Подібний матеріал найчастіше вибирають для упаковки, яка зберігатиметься при низькій температурі.

4. Середній щільності - MDPE.

Це комбінація з поліетилену високого і низького тиску. Найчастіше застосовують для виробництва упаковки споживчих товарів : туалетний папір, паперові рушники і так далі

5. Поліпропілен – PP.

Висока температура плавлення і така ж хімічна стійкість - основні переваги. Найбільш прийнятний матеріал для упаковки їжі. Сировину можна охарактеризувати, як найбільш довговічну.


Складнощі у виготовленні, з якими стикалися?

       Обладнання для виготовлення пакетів, мабуть, було основною проблемою. Необхідно було враховувати найдрібніші нюанси при виробництві, щоб не пошкодити заготівлі, при цьому випускаючи кульки максимальним тиражем. З урахуванням того, що технології постійно оновлювалися, необхідно було оновлювати і обладнання.

       Споживчі потреби росли, тому і кульки повинні були задовольняти вимоги користувачів. Ученим і інженерам необхідно було вигадувати нові форми для господарської упаковки, а також комерційної.

       Комп'ютерів і високоточних флексографічних машин тоді не було, а це означає, що якість друку на пакетах залишала бажати кращого. Звичайно, це не зовсім подобалося бізнесменам, адже друк мав на увазі пряму рекламу їх магазину.


Шестикольорова флексографічна машина для нанесення малюнка на пакет

Флексографічна машина шестикольорова


       Поліетиленовий бум також мав на увазі універсальність кульків буквально для усіх потреб: харчова промисловість, будівельна, господарська і так далі. Треба було вигадувати товщину плівки пакетів.


Сфери застосування поліетиленових пакетів

З моменту винаходу поліетиленові пакети використовувалися переважно як упаковка для продуктів, оскільки поширювалася саме по магазинах. Коли вже запустилися в масове виробництво, то застосовувалися в якості:

  • об'єктів для простої, але дієвої реклами;
  • упаковки різних вантажів;
  • зберігання і упаковки харчових продуктів;
  • презентабельної упаковки для різних покупок. Це недивно, адже покупець випробовує масу позитивних емоцій саме від красивої упаковки. До речі, красиві пакети в СРСР користувалися особливою популярністю і їх наявність говорила про статус його власника.

       Можна з упевненістю відмітити, що усі види поліетиленових пакетів застосовувалися практично в усіх сферах, де це тільки було можливо. Недивно, що зараз людство зіткнулося з такою кількістю пластикових відходів.

Така популярність кульків не дивовижна, адже вони пропонують масу переваг:

  • не пропускають повітря і вологу, що позитивно відбивалося на терміні зберігання продуктів;
  • особливо щільна упаковка була переважна для сипучих матеріалів або круп;
  • пакет с петлевою ручкою досить зручний і простий в транспортуванні, має велику площу для нанесення логотипу і малюнка;
  • прозорі кульки дозволяли швидко визначити вміст;
  • низька вартість, особливо при оптових покупках.

Які види пакетів були найпопулярніші?

Щоб зрозуміти, які з них найбільш популярні, розглянемо їх основні види:
       

1. Пакети майка.

       Багатофункціональна і зручна продукція. З моменту його винаходу є найбільш затребуваним, а тому і поширеним: не займають багато місця, універсальні для використання з різною продукцією, доступні за ціною, досить міцні, щоб витримати велику вагу, багаторазові.


Пакети майка з логотипом замовника


       

2. Тип Банан.

       Найбільш презентабельна упаковка. Зараз саме він виступає в якосты позиціонування продукту. Нічого дивовижного, адже прямокутна форма дозволяє зробити малюнок помітним. Також можлива наявність посилених ручок для збільшення навантаження на пакет. В ході вдосконалення, "банан" отримав донну складку, яка додає внутрішній об'єм.


Пакети банан з друком лого

       

3. Фасувальні пакети.

       Це перші кульки, які практично не змінилися з часів їх винаходу. Частенько вони одноразові і застосовуються виключно для фасовки продукції.
       

4. Пакети зип лок.

       Цей замок придумав Бордж Мадсен в 1951 році. Звичайно, він був складніший і примітивніший, ніж сучасні представники. У масове виробництво вони були запущені через десятиліття.
       

5. Пакет з петлевою ручкою.

       З'явилися вони не відразу, проте завоювали популярність у користувачів, оскільки відрізняються високою міцністю і зручністю : здатні витримати 15 кг навантаження, в них поміщаються навіть габаритні вантажі, оскільки розмір продукції може досягати 74 см.


Пакети петля з друком логотипа


       Досить важко виділити найбільш популярний вид, оскільки з еволюцією виробництва, кожен новий сприймався з цікавістю і тут же ставав фаворитом. Кожен тип має свої переваги і недоліки для певної сфери використання.


Як еволюціонувало виробництво пакетів до нашого часу?

       Поліетиленові пакети пройшли досить довгий шлях, щоб стати майже ідеальними і сучасними. Сам матеріал став одним з найбільших відкриттів і таким же недоліком.

       З одного боку, він довговічний, міцний і універсальний. З іншої - доставляє проблеми людству. Саме тому у нього з'явився прямий конкурент - біорозкладний пластик.

Володіє він відразу декількома особливостями:

  1. Робиться з натуральних матеріалів. Для цього використовується крохмаль. Здобута з нього молочна кислота синтезується в полілактид, який вже представлений у вигляді гранул.
  2. Розкладається тільки на природні компоненти: воду, вуглець, біомасу. Не залишає після себе синтетичного сліду.
  3. Для деградації потрібні спеціальні засоби, оскільки відбувається вона під дією мікроорганізмів. Це означає, що вони доступні для компостування в домашніх умовах. У промислових масштабах для їх розкладання виділяють великі полігони.

Біорозкладні пакети не такі міцні і привабливі зовні, проте прийнятніші, враховуючи наслідки від використання поліетиленових. Все більше країн відмовляється від використання синтетичної упаковки. Діють заборони на виробництво і експлуатацію. У тих випадках, коли без них обійтися неможливо, з підприємств стягують додаткову плату.

Еволюція пакетів з моменту їх створення до наших днів - колосальна. Це стосується:

  • Матеріалів виготовлення. На ринку представлені досить багато видів пластика і його різновидів для виготовлення. Наприклад, у пошуках вирішення проблеми швидкого розкладання поліетиленових пакетів була створена оксоразкладна упаковка. Практично повністю вона складається з поліетилену, але містить кілька відсотків спеціальної присадки, яка прискорює деградацію. В результаті кульки розпадаються на мікроскопічний пластик, який осідає в грунті, воді і живих організмах. Ці кульки заборонені у багатьох державах.
  • Обладнання для виготовлення пакетів. Сучасні технології полегшили багато процесів, особливо це стосується виробництва. Використовуване обладнання стало високоточним і повністю автоматичним. Процес можна настроювати і відстежувати з боку - ручної роботи значно менше, як і кількість браку або будь-яких інших невідповідностей. Час на виробництво навіть великих партій істотно скоротився.
  • Удосконалилася і технологія виготовлення пакетів: від сировини, до контролю товщини бічних стінок.

Якість продукції. Сучасні пакети привабливіше, міцніше і навіть естетичніше.



Екструдер для виготовлення поліетиленової плівки

Обладнання для виробництва полиетиленової плівки



Змінилося і відношення людей до поліетилену в кращу сторону.
Якщо раніше воно було чисто споживчим, то зараз багато хто піклується про екологію:
  1. відповідально відносяться до сортування сміття. Це істотно економить час і ресурси для подальшої його переробки або утилізації;
  2. використовують пластикову упаковку по максимуму, а не викидають після першого застосування. Багатьом співвітчизникам знайоме поняття «Пакет з пакетами»;
  3. викидають виключно в спеціально призначених для цього місцях.

Вчені зараз працюють над створенням унікального матеріалу, який міг би розкладатися під дією природного впливу. Але доки його немає - у поліетиленового кулька конкурентів немає, тільки аналоги.

       Торгова марка МПАК — це надійний постачальник упаковки різних видів і типів. Фахівці використовують сучасне високоточне обладнання, тому мінімізований відсоток браку, а великі партії виготовляються точно в терміни.

       Кваліфіковані менеджери нададуть усю необхідну інформацію з приводу упаковки саме для вашого бізнесу і запропонують кращі варіанти, дозволені на території України.


Вибирайте для свого бізнесу і клієнтів краще, вибирайте МПАК!



Вверх